小編 :「單反加 Touch 難理解…」- Nikon D5500

Published by
David
Share

上星期 Nikon 於 CES 2015 發佈全新 D5500 數碼單鏡反光相機,想唔到佢哋轉個頭就將佢帶來香港。有睇之前報導都知它是最輕便的型號,除了機身重新設計,這次還在屏幕加入觸控功能,唔知用起來會唔會似無反呢?(以下有更多資料。)

 

感覺好輕 手柄好揸咗

中低階 DSLR 越出越細部,就好似 D5500 雖然叫「大機」,但體積同重量其實完全唔成比例,就連小編 拿過實物都覺得非常輕,淨機身重量拍得住「無反」,而且手柄在「偷薄」機身情況下反而造得更深,手握時手指完全「Fit」進手柄與接環之間的罅隙,手感甚至比高階型號更舒服。不過「輕」前提係必須配備輕嘅鏡頭,正如小編 現場配了 18-140 f/3.5-5.6 G VR II 就已經感覺有少少「頭重尾輕」,這個要怪就怪 Nikon 鏡頭太真材實料了…

 


▲ 機身薄了,但手柄設計反而更深,手握時手指感覺非常貼同舒服。

 ▲ 同 D5300 一樣配備 3.2吋「鈕芒」,但 D5500 就多了輕觸功能。

 ▲ 機身按鈕位置都有所改動,而值得留意是 ViewFinder 頂部加了感應器。

▲ 使用 EN-EL14A 電池,可拍攝多達 820 相片,續航力比上代強。

「Touch 芒」變身 Fn 鍵

老實說 DSLR 咁多年都係賣規格、賣速度,但意外地 D5500 這次加入輕觸屏幕。當然觸控唔係咩新事物,但除了一般人想到的放大縮細、拉動 Menu 及一按即拍,令小編 感到驚喜係機內提供一個「屏幕 Fn 鍵」功能。假設「屏幕 Fn 鍵」設定為對焦點,只要眼靠到 ViewFinder,取景時想改變對焦點只須掃動屏幕就得,而非好似以前要按十字制。雖然臉放在 DSLR 時再搵手指「篤芒」好似怪怪地,但小編 玩過一陣感覺都唔太惡劣,反而有得 Set 唔同功能用起來更順手,簡單說即係多o左個「自訂熱鍵」。

▲ 這個透過觸屏操作的 Fn 鍵,除了對焦點,其實還有更多功能可選。(可參考短片第 2 部分)


相關文章:
  • Nikon 正式完成收購 RED 現有產品系列將維持不變
  • Nikon 全面收購 RED 冀擴大及快速增長電影攝影機市場
  • Nikon 與 NASA 簽訂合作協議 將在未來登月計劃採用其相機

  • 規格欠驚喜 效果搭救

    D5500 比較失望是規格欠驚喜,像素依舊為 2,430 萬(APS-C)、內建同款 Expeed 4 影像處理器,連拍速度保持 5fps 及支持 1080p 60p 影片拍攝,而且跟 D5300 一樣內置 WiFi,可跟手機連接或遙控操作,簡單說除了輕觸屏幕,兩機九成相同,而剩下一成就係 D5500 原來刪了內建 GPS,相反 D5300 就有(少用唔等於可刪!)。除此之外,D5500 都有一些新的「軟功能」,其中拍攝效果新增了「普普風」、「超級鮮艷」及「插畫相片」,另外影想選項亦加入「扁平」設定,讓相片可以更適合後期製作。

    ▲ 可拍攝 1080p 60p 短片。

    ▲ 機內設內建 WiFi 功能。

    對焦快測光準、ISO 6400 極限

    D5500 作為中價 DSLR 上述規格已經好夠用,對焦反應夠快,而且測光亦很準確,在現場複雜光源都未見出問題。至於相片,搭載 18-140 f/3.5-5.6 G VR II 拍出感覺略欠一點銳利度(高倍變焦死症),但相片細節依然很清楚,而 ISO基本上用了 Expeed 4 效果都唔會太差,粗略試過小編 認為極限都是 ISO 6400,打後質素已經嚴重下滑。

    ▲ 相片略欠銳利,但細節清晰。

    ▲ ISO 測試原圖。

    ▲ ISO 3200

    ▲ ISO 6400

    ▲ ISO 12800

    ▲ ISO 25600

    小編 :單反加 Touch 難理解…

    這次 Nikon D5500 重量是「輕量化」及加入觸屏,雖然聽落有新意,但小編 覺得「中階 DSLR」 太多「玩味」功能感覺始終有點怪,因為考慮得 DSLR 無非都係為了速度同相質,不然可能早就選了「無反」或半專業 DC。因此從「器材角度」我認為 D5500 近乎冇驚喜,只是淨機定價 $6,180 比 D5300 推出時便宜一點;相反當作「休閒機」,多咗個觸屏都叫多樣野玩,但換轉是小編 這個價錢會偏向考慮「無反」多一點。

    售價:
    $6,180 (淨機)
    $6,980 (跟 18-55 f/3.5-5.6G ED VR)o
    $8,580 (跟 18-140 f/3.5-5.6 G VR II)


    相關文章:
  • Nikon 正式完成收購 RED 現有產品系列將維持不變
  • Nikon 全面收購 RED 冀擴大及快速增長電影攝影機市場
  • Nikon 與 NASA 簽訂合作協議 將在未來登月計劃採用其相機

  • Published by
    David