Categories: 搞 Gad獨立評論

認真做件無聊事,真的無聊嗎?

Published by
Edward
Share

平時好多時會係網上面,睇到唔少外國人,會用好認真的心態,去做一件無聊事。近日大熱的一個由 Microsoft 透過 Azure 雲端處理技術製造出來的相片辨識服務,透過人臉辨識再以雲端伺服器的資料辨識出相中人的大約年齡。雖然結果唔係幾準,個結果又真係得啖笑,但咁認真去做一件事,從而做到 viral 效果,又真係幾抵讚的。

 

其實好多人都會好認真去做一件無聊事,話道昨日小編趁放假去睇一個展覽,其中一項展品係創作人將一幅畫升上太空然後用 GoPro 拍住由地面升上太空再降落,然後透過 GPS 去搵番個相機的過程。一般人都會覺得幾過癮,但又確實有啲無聊,不過見到創作人做這件外間人覺得無聊事的認真態度,又不得不佩服。不過 Edward 想講的是,這些利用科技所做的「無聊」事,真的是「無聊」嗎?

Edward 做了科技記者都有 10 年以上,見盡好多新科技最終可以量產並應用係生活上,但開初的時候,都俾人覺得係好無聊的。就好似最近報導過,自拍「神棍」其實係三十年前就由一位日本人上田弘發明了,而且亦申請了專利,不過當時大家都覺得上田先生當時的發明好無聊,而且亦不受歡迎。但沒想到今時今日,自拍「神棍」會是如此大熱的配件?

講番今次呢個由 Microsoft 研發的年齡辨識服務,事實上都唔係啲咩新科技,之前都有手機有呢項功能,唔少人都覺得呢項服務只係 Microsoft 用來展示 Azure 雲端處理能力的「陳列品」。事實上,呢項服務都唔算係「成功」的陳列品,因為以今日的辨識技術,加上 Azure 呢個資料庫的資料都未夠多,所以好多時辨識出來的結果都差好遠,小編身邊就試過有朋友拿張 BB 相去辨識,結果個服務就辨認出個 BB 係有 12 歲(不老症?!?!)!結果,呢個引來近兩日 viral 的服務,只係大家「得啖笑」的茶餘飯後談論話題,都認真算係一件無聊事。

▲小編用近期大熱的重播劇《大時代》的丁蟹來辨認,點解丁蟹同大仔丁孝蟹只係相差 11 歲?11 歲生到個仔?lol

▲之後小編用睇波時擷取的相辨識球證的年齡,原來得「27 歲」,真係年青有為哦!

▲最後試下辨識小編自己的年齡:29 歲!嘩,咁 tum 我開心呀 lol!

不過,今日大家見到的「無聊」,其實已是 Microsoft 行出的一大步,當雲端科技一直發展落去,當資料庫的數據愈來愈多,難保他日這項今日只能辨認出相中人年齡,而且仲要唔準確的服務,會唔會可以發展到去極準確地用人臉去認人(而家雖然都有,但民用化的仍然唔太準確)、衍生出更個人化更體貼的服務(例如:用人臉辨認你的身份,就可以知道你想買咩然後幫你做埋網購訂日常生活必需品)等?說實在,Edward 唔係好似《尋秦記》入面的項少龍咁係未來人,所以而家都講唔定,不過相信當雲端處理同埋相關辨識科技繼續發展落去,今日大家看似「無聊」、「茶餘飯後」的事,就會成為可以幫助大家生活更美好的服務或產品了。Edward 十分期待這一日的到來呢!

▲今時今日的技術,有時相片都未必辨識到相中人的年齡。

▲幸好 Microsoft 都有釋放出用於辨識人臉的 Face APIs,未來應該有更多更有用、更準確並應用係生活上的方案吧?

Microsoft how-old 服務網址:http://how-old.net/


相關文章:
  • Microsoft 推 Phi-3 Mini 微型 AI 模型 可於智能手機上運作
  • 十核心 Snapdragon X Plus 現身 傳率先應用於 Surface Pro 10 OLED 版本
  • Microsoft 倫敦設人工智能中心  DeepMind 共同創辦人領導新 AI 團隊

  • Published by
    Edward