Sony RX100 IV 速試 – Edward:「Pocket-sized Prosumer 機不貳之選,不過…」

Published by
Edward
Share

如果有用過 Sony RX100 系列,都知道佢係市場上暫時少有既輕巧又有大 sensor 又可以放得落褲袋的高質便攜式相機,今日 Sony 就舉行了記者會,正式宣佈在香港推出它的第四代。作為 RX100 II 用家的小編,自然即時撲到現場睇睇係咪值得升級。雖然試玩時間有限,但 Edward 仍然有少許感受想同大家分享一下。

與三代外形幾乎一樣!

其實就算搵埋 RX100 III 拍埋一齊,都唔係太覺 III 代同 IV 代的分別,因為兩部機的設計可以話係幾~乎~一~樣!無論係鏡頭配備(同樣都係 24-70mm;F/1.8 – 2.8;2.9x 光學變焦)、機身設計(同樣飛走 hot shoe 位[編按:OMFG!!!!]、加入 Viewfinder、內置閃燈及相同機身物料)、熒幕扭動角度(同樣可以反轉玩自拍)等,都唔太覺兩部機有好大分別(小編覺得叫乜鬼做 IV,應該叫 IIIs 會比較合理啲囉),所以如果你係三代用家,又好想話俾人知你換咗機,IV 代未必係你杯茶;不過如果你係搵緊一部又輕巧又可以放落褲袋的 pocket-sized 相機,RX100 IV 的手感同埋輕巧程度應該可以滿足到大家。

▲4 代同堂(左至右:RX100 IV、RX100 III、RX100 II 及 RX100),可見 4 代機大細分別不大。

▲厚度上,除了最右的 RX100 比較薄之外,其餘左至右 3 部(RX100 IV、RX100 III 及 RX100 II)都係差唔多,加上機身設計無大變,所以手感都係相近。

▲同 RX100 III 一樣,IV 代(左)一樣不設 hot shoe 位,設計上與小編的 RX100 II(右)有別。

▲另外 RX100 IV(左)與 III 代一樣,熒幕可以 180 度反起,女士們要玩自拍就可以睇住來影。

全新 sensor 乜都快快快

既然外形無分別,咁 Sony 出部 RX100 IV 來做乜先?其實 IV 代的改變,全部均是在「骨子裡」,初睇係唔覺的,但用落就會感覺到,因為對焦、save 相都比上代快咗(雖然未至於十分明顯),因為 RX100 IV 採用了全新的一吋層疊式 Exmor RS 影像感應器,加上結合 DRAM 記憶晶片在 sensor 內。根據官方表示這種設計可產生超過 5 倍的影像數據讀取率,而且令 RX100 IV 機仔細細,都具備專業級攝錄機才擁有的功能,包括:1000fps 高 frame rate 40 倍 Slo-Mo 短片攝錄(後文詳述)、最高達 1/32000 秒高速防變形快門及支援 4K 拍片等功能,而且連拍速度亦加至 16fps(上代為 10fps),而且就算在 EV19 光亮度時,仍可以用大光圈影到淺景深兼主體清晰的相片。不過現場試機時間有限,這些就唯有留待小編日後借到機後再同大家一一實試。

▲RX100 IV 採用全新的 sensor 架構,令影像處理比上代更快。

▲新機就算係 EV19 亮度的環境下,都可以影到主體清晰的淺景深相片(右下角為對比以往採用舊 sensor 機款開盡光圈時的效果)。


相關文章:
  • 【現場評測】Sony FE 24-50mm F2.8 G 現埸實試 新焦段+輕巧+畫質媲美第一代 G Master
  • 外媒證實 PS5 Pro 傳聞 預料或在今年年底推出
  • 俄羅斯普京促自主研發遊戲機 要能夠與 PS5、Xbox Series X|S 抗衡

  • Viewfinder 像素大提升

    最明顯的相信就係 viewfinder,像素由 III 代的 144 萬提升至 IV 代的約 236 萬,可以俾大家睇到更細緻的影像。不過由於小編沒有 III 代係手,唯有稍後借到機後再同大家分享一下新 viewfinder 的使用感受。

    ▲RX100 IV 與 III 代一樣,內建 viewfinder,不過今代像素更提升至 236 萬左右,比上代的 144 萬改進不少。

    終於有 4K 拍片!不過……

    其實小編一直都唔太明,點解唔少相機、就連手機都已經支援 4K 拍片,但係 RX100 III 舊年出個時都仲未有。不過遲到好過無到,今代 RX100 IV 終於支援 4K 拍片了,而且更是採用最新的 XAVC S 4K 格式(感謝新 sensor 的恩賜)。不過問題來了:雖然 XAVC S 格式理論上質素係比 AVCHD 好,而且亦係為 4K 或者 FullHD 高 frame rate 影片而生,不過如果要用到呢個格式的 4K 拍片又要拍得好,大家要自費買番張 Class 10+ SDXC 記憶卡,最少都要俾多 2 舊水左右,質量較好或容量較大(例如:128GB 或以上)的卡甚至要索價數百甚至過千元,已不是「平民 4K」的級數了。而且由於採用沒有壓縮的新格式,所以 4K 拍片只限 5 分鐘!所以 RX100 IV 有 4K 拍片,但最終有幾多用家會用?Edward 對此有一定保留。

    ▲等咗咁耐,RX100 IV 終於加入 4K 拍片!不過……

    ▲係採用無壓縮的格式 XAVC S,無疑質素應該係會好好,但大家就要自費買番張 SDXC 卡先可以拍了,而且只可以拍 5 分鐘……(RX10 II 好啲可以拍 29 分鐘……)

    HFR 慢速拍片幾過癮

    另外,RX100 IV 亦新加入了 HFR(High Frame Rate)慢速拍片功能(再次感謝新 sensor 的恩賜),容許大家拍攝 2 秒或 4 秒的影片,然後經過慢鏡 Slo-Mo 處理,將它最終拉長至最盡達 40x 時間的慢鏡影片(即係 2 秒影片拉慢到成分零鐘!)。這項功能,對於大家拍攝快速移動的物件(例如:昆蟲、跑車、魔術師玩啤牌等)、運動拍攝(例如:極限運動、足球等)都好有用。不過又係個句:呢項功能如果唔用 SDXC 卡,係做唔到高 frame rate 同埋唔夠流暢,所以想玩?買卡啦!

    ▲機頂右方的旋轉盤設有 HFR 模式,扭到該處就可以進入。

    ▲最高可支援 60p 50M 及 960fps(NTSC)/ 1,000fps(PAL)幅率。

    ▲各設定的對比表。

    ▲設有兩種模式:影像品質優先及拍攝時間優先,前者質素會較佳,但拍攝時間較短,只有 2s;而後者質素理論上無前者好,但可以拍攝較長時間,但也只得 4s。

    ▲另外用家可以設定 movie 鍵的功能是開始拍攝還是結束。小編會建議設定為終了,因為使用此模式,要先按機背的決定鍵進入預備程序,但相機在按下決定鍵的一刻,其實已經將鏡頭影像攝入暫存記憶體內,如果錄影鍵設定為「終了」,就可以用之前緩存的影片進行處理,錯過拍片一瞬間的機會就會大大降低。

    相質還算不錯!可用 ISO 停留於 400……

    最後就讓小編輕談相質吧,始終測試時間有限,而且只限室內試相,最終質素如何小編會在借到機後再詳試。暫時來講,整體而言都算唔錯,不但好輕易影到淺景深效果,而且在高反差環境下,無論光位定係暗位都算保留到細節,呢點係值得一讚。不過感光度方面,可用的最高仍然只停留在 400,小編試過 ISO 800 或以上的設定,基本上都係有明顯雜訊,而且有明顯油畫化的現象。以下試相按圖可看原圖:

    (F/2.8、1/50)

    (F/1.8、1/8、ISO 400)

    (F/4、1/500)

    ▲ISO 800

    ▲ISO 800(100% crop)

    ▲ISO 1600

    ▲ISO 1600(100% crop)

    ▲ISO 3200

    ▲ISO 3200(100% crop)

    ▲ISO 6400

    ▲ISO 6400(100% crop)

    ▲ISO 12800

    ▲ISO 12800(100% crop)

     


    相關文章:
  • 【現場評測】Sony FE 24-50mm F2.8 G 現埸實試 新焦段+輕巧+畫質媲美第一代 G Master
  • 外媒證實 PS5 Pro 傳聞 預料或在今年年底推出
  • 俄羅斯普京促自主研發遊戲機 要能夠與 PS5、Xbox Series X|S 抗衡

  • Edward:「Pocket-sized 高質相機不貳之選,但係……又加價?!」

    誠然,試玩過 Sony RX100 IV 一陣之後,對佢真係好滿意,尤其是對焦速度以及暗位拍攝的表現,更是十分優秀。加上它的大細與小編手上的 RX100 II 幾乎相同,重量亦分別不大(II vs III vs IV = 281g vs 290g vs 298g),如果大家想買番部有內置 viewfinder 又影相靚又可以放得落褲袋的機仔,RX100 IV 真係不貳之選。不過睇番上三代的價格「走勢」,RX100 II、III 及 IV 初推出時,分別為 $5,890 vs $6,290 vs $7,290,真係一代比一代貴!雖然 III 及 IV 有內建 viewfinder 確實令成本上升,比 II 貴亦無可厚非,但 IV 比 III 只係換了粒 sensor、提升了 viewfinder 像素,以及加入 4K 及 Slo-Mo 拍片,就加價成千蚊?!究竟值唔值,就真係要借到部機係手先試到了。

    不過作為 RX100 II 用家的小編,仍然鍾情於 II 代設有 hot shoe 的設計,因為我鍾意個種「彈性」:唔夠光個時,可以插外閃,無論私人影相定係做嘢當隨身開工機,都無問題;如果係陽光下或太光的地方影相,想睇清楚畫面顯示,又可以外插個 viewfinder 來用;拍片想收音好啲又可以插番支機頂收音咪!呢種彈性,係 RX100 III 代或 IV 代俾唔到小編的。唔知有冇 II 代用家,有同小編一樣的感受呢?

    售價:$7,290
    查詢:Sony(2345 2966)

    同場加映:長炮恆定光圈 Sony RX10 II

    除了 RX100 IV 外,同場 Sony 亦展出了另一部 RX 系列:設有 24-200mm 焦距及 F/2.8 恆定光圈的 Sony RX10 II,可說是「天涯鏡」,去旅行一流,只係同上一代一樣擁有同一缺點:機身繼續係幾重。相比上代,RX10 II 又係個樣無乜點變(或者應該講係無變),與 RX10 一代的分別,都係同 RX100 IV vs III 一樣,所以小編在此就不多述了,大家可以留意番上文介紹。

    ▲機身同上代 RX10 一樣,都係有啲「份量」。

    ▲配備 24-200mm F/1.8 天涯大光圈蔡司認證鏡頭。

    ▲機身按鍵及佈局驟眼睇基本上同 RX10 無分別。

    ▲由於與 RX100 IV 一樣採用了新 sensor,所以 RX10 II 亦順理成章支援 4K 攝錄,格式同樣為 XAVC S。

    售價:$9,990
    查詢:Sony(2345 2966)


    相關文章:
  • 【現場評測】Sony FE 24-50mm F2.8 G 現埸實試 新焦段+輕巧+畫質媲美第一代 G Master
  • 外媒證實 PS5 Pro 傳聞 預料或在今年年底推出
  • 俄羅斯普京促自主研發遊戲機 要能夠與 PS5、Xbox Series X|S 抗衡

  • Published by
    Edward