數碼港女週記:黑暗中有光明

Published by
Grace
Share

上星期六去左參加一個講新聞自由的講座,當日有九位講者,對我來說係星光熠熠,有傳媒老闆s,有資深傳媒人,有專欄作家等等。講座 overrun 左成個鐘,但原本我趕住走都決定要坐到尾,因為座上客仲有議員s,大律師s,同埋一班 make sense 的觀眾。個日一路聽的時候,我一邊想 share 俾各位讀者,因為連我都有感而發~

▲明報前總編輯劉進圖留意到當日活動的 Backdrop 就好似新媒體的前景咁,有陰間處,但也有光明。

 

能力愈大,責任愈大?

當日有好多位講者都有講做記者人工真係好低,以及網媒的出現對於成個傳媒生態有莫大影響。其中陳惜姿就以專欄作家的身份咁講:

網媒比起傳統紙媒,的確可以接觸更多的讀者,但有更大的掌聲的同時,亦迎來更大的壓力。

佢所講的壓力係咩呢?就係人人都可不具實名地發言,變相可以不負責任地做鍵盤戰士。你當然可以理性討論,可以好「謙謙君子」咁進行 《才子 vs 道長》 大戰啦,但更多的情況,係大家都唔覺唔覺咁被人性的弱點支配,任意謾罵/中傷/唱衰人,造成網絡欺凌。而且所有留言係一般情況下,全世界都睇到,唔會 Auto-hide 的,仲會伴隨住篇文章一生一世,次次 search 都會見到。作家好可能就會因而自我審查,無法我手寫我心。

網絡新世代,有危就有機

雖然講到好似好灰咁,但事情通常都有另一面,明報前總編輯劉進圖當日就有講到,傳媒係面臨很多有關自我審查的問題,但有危就有機,都唔係話冇出路的。佢舉左 5 點出黎:

  1. 全民皆攝,令新聞審查/刪改更困難
  2. 網絡 24 小時運作,而且所有野都數碼化,世界已經不能阻止記者/手握新聞資訊的人自行上載及傳播消息
  3. Agenda setting 已經逐漸 fade-out,因為新聞傳播的方式改變左,讀者的權力變得越來越大,相反編輯的影響力下降
  4. 以往你以為抽廣告就可以嚇唬你,等你無法經營,事實係傳媒已經分散投資,廣告收入可能係由 Google/Youtube 分成而來,點抽?
  5. 係新媒體的世界,網民可以很容易聚集,你可以一夜成名,同樣亦好容易身敗名裂

做網媒?哪有錢?

網媒的出現,的確係改變左好多我地獲取資訊的習慣同方法,更令我地每日都係海量的資訊中浮沉。但係網媒的經營並唔係大家想像得咁容易,主要的原因係大家越來越習慣免費睇新聞,大家都理所當然地接收垂手可得的資訊,先唔好話做記者又要樣樣識但人工低,成間公司更要另闢新徑搵收入來源,但就連靠廣告收入都越來越難維持生計的情況下,究竟仲可以有咩新出路支持網媒的營運呢?唔通真係要靠捐錢?網媒真係要絞盡腦汁,諗諗佢喇!

都係舊酒新瓶嚟啫!

有時我都覺得個世界變得太快,我地未來得及適應各種改變,追唔切世界的進步。雖然話就話而家「暴力發展」的是「新」媒體,好似如臨大敵咁,但其實作為讀者,我地可以做的,同以前對待傳統媒體基本沒有分別,都係只有不斷提升自己的批判思考能力同埋公民素養架啫,大家一齊努力啦!

Published by
Grace