Categories: 影視娛樂

影評:《破風》延續熱血之路!

Published by
Edward
Share

筆者睇過唔少電影題材,當中運動肯定係最難拍攝的題材之一,印象中港產片入面就只有《少林足球》比較成功,不過都係以搞笑為引子吸引觀眾,係咪能令大家更了解足球呢項運動?無囉。今次港產大導林超賢繼《激戰》之後,再次挑戰運動題材,拍出《破風》,繼續玩熱血!究竟睇落係點?而家就等 Edward 同大家分享一下。

繼續熱血無「廁所位」

如果大家有睇過《激戰》,應該都會感受到由古惑仔、去到警匪片、再去到而家拍運動熱血片的林大導,題材轉營認真快。不過有睇過林導電影的人,應該都會感受到個種「零冷場」的風格。係今次《破風》,電影就繼續玩「零廁所位」,Edward 係睇電影個時,真係就算想去「小解」,但都死忍唔敢去,深怕錯過任一劇情,從此大家可以見到劇情確實好緊湊。而且今次的《破風》,繼續有金句令大家印象難忘,一句:風在前,無懼!令人睇到熱血沸騰。當然,layman 啲講,即係 Never give up,永不放棄向前衝,就算遇上難關都唔退縮逃避的精神。而呢種精神,就由開始到結束一直貫穿住整套電影,即使眾角色係過程中都遇過失意、人生低潮的一刻,但最終都「係邊度跌低,就係邊度企番起身」。電影入面紅色牆上的打氣字句,都印住永不放棄的意思字句,熱血至此,確實俾到觀眾大量「正能量」。

唔識單車都睇得入神

老實講,Edward 本身並非一名單車運動愛好者,甚至連踩單車都唔太識(笑~~~),不過係《破風》入面,透過眾角色之間的交流,以及各種單車比賽的旁述,都令觀眾對單車運動了解更多,而且就算唔識咩叫做破風手、衝線手、各種單車戰術等,都可以係電影入面一一學到。而且入面的單車比賽都好多元化,唔止有場地賽、公路賽、山路賽、沙漠賽等,甚至連比較冷門的「麥迪遜賽」都有緣睇到。當然,Edward 並唔了解單車比賽,當中抽述的同現賽比賽係咪咁寫實?筆者無從探究得到(只係覺得係咪咁容易有意外?好似每場比賽都好驚險咁……),但至少能令完全零認識,只係識得岩士唐一位車手的筆者,都能夠投入到電影入面的單車世界中,已經算係好成功了。

拍攝超認真唔單靠 CG

以往去到咁刺激的場面,好多電影都會係拍攝中借助 CG,一來可以更有效保護參演演員,二來亦較容易控制出來的效果。而今次林超賢拍攝《破風》,就明顯用了極多實景拍攝,而且筆者好奇留至見到「劇終」先離場,至從拍攝幕後花絮睇到林導拍攝此電影之認真:唔止所有角色親身上陣唔用替身,而且無論係閒角定係彭于晏、崔始源等主角,都有係拍攝前進行單車特訓,拍攝過程亦跌到損手爛腳。另外各項單車賽事,都動用了唔少來自中國、香港、台灣等地的真正單車手,就連世界著名單車手 Rui Costa 都請得出鏡!單係呢種認真態度,已值得令大家付出金錢入場支持。

愛情、友情點綴恰到好處

港產片無論拍攝任何題材,一向都會用友情、愛情吸引觀眾,而今次的《破風》,亦有呢種元素,不過明顯唔係主軸,無論係彭于晏、竇曉、王珞丹之間的愛情;彭于晏、竇曉之間的友情;彭于晏、崔始源之間先係隊友、後變對手,但彼此惺惺相惜的友情,都令大家感受到絲絲暖意。劇中都有唔少笑位,就好似:竇曉著住老西去平民餐館同彭宇晏、王珞丹食飯,都令人睇到引唔住笑出來。但呢啲元素,都係點到即止,未有搶走主軸:單車比賽、追夢、永不放棄呢啲題材的鋒芒,Edward 不得不大讚林導的功力。

總結:要睇就快啦!

整體來講,《破風》作為一套以單車為主題的運動電影,既不沉悶,又可以令大家對呢項世界著名的運動有更深認識。而且有玩開單車的觀眾會睇得津津有味,就算無接觸開的都無損觀感同趣味,呢種手法確實令 Edward 留下深刻印象。此外,林導同埋眾演員係此電影中的認真態度,以及不同比賽場景的壯麗美景,都令 Edward 有種好似係電視度睇緊真正的單車比賽的感覺。總括來講,《破風》Edward 覺得比起以往任何一套運動「港產片」,包括《少林足球》都要成功,至少唔洗單靠搞笑,都令觀眾睇到入哂神,單係呢一點,都已經值得大家入場支持了!不過在此 Edward 都要同大家道歉,因為之前工作太繁忙,所以去到昨晚先有時間入場欣賞並撰寫此觀後感。如果大家仍未睇,就要快啦,因為真係唔知仲有幾耐就會落畫……

Published by
Edward