Categories: 人物專訪

創新定倒退? 陳易希豪灑 6 位數金錢讓聖誕樹變色

Published by
依莉詩
Share

聖誕將至,各個商場除了用卡通人物的裝飾作招來外,不少更加入科技元素,希望遊人有新的互動體驗,而其中一個裝置就是以應用程式改變聖誕樹上的 LED 燈變色。依莉詩早前就有幸訪問到裝置的設計者「星之子」陳易希。

▲ 不管你記唔記得陳易希是誰,不過當年的小子今日已經長大成人,仲同拍拖 4年幾的女朋友一同展示成果。

6 位數字創作互動聖誕樹

一開始小編見到眼前一棵只有一條長長 LED 燈的聖誕樹,心諗到底有咩特別呢?陳易希就自信滿滿介紹佢的新作,「我自己認知入面未見過有聖誕樹可以互動,所有就開始設計呢棵可以透過應用程式控制燈光的聖誕樹,想重拾番細個睇燈飾時的興奮感。」佢更透露整個 project 用了 6位數字,由佢同團隊花了 3-4星期製作,製作認真。不過當小編問到這棵樹同 K11 的 4D聖誕樹技術上有分別的時候,陳易希坦言沒有見過。

▲ 只要成功以藍芽連接到聖誕樹的人就有 20秒時間,可以自由轉換聖誕機 LED 燈的顏色。成功連接一次後要等 5分鐘先可再次連接。

困難之處在於藍芽連接

對於這個新奇的互動,小編想起智能燈泡。陳易希自言「智能燈膽係屋企用,襟制可以控制開關同顏色,而我呢個就可以俾公眾人士參與,可以鬥快搶線控制,係目的上有唔同。」至於當中最大的難度,佢認為係燈光要夾番場內裝飾,而且商場有好多干擾,所以要做好多唔同測試來確保手機同聖誕樹連接的穩定性。

 

合作非因「星之子」之名

對於作為一間 start-up 可以同 MTR Malls 合作,陳易希認為未必因為自己係「星之子」。佢表示「最緊要 portfolio 要好,要有相關的經驗。另外,雖然創意好緊要,但都要同有限資源之間取得平衡」,更建議其他新公司要唔怕蝕底,一開始就提交好多概念、設計,令客戶感受到自己好有熱誠同能力做呢份事。

 

生存到因為比人發展得早

陳易希公司創立未到 4年,但已經有接近 20個員工。佢認為自己可以係云云 start-up 中乞立至今,主要係因為「自己好早就開始 Apps 業務,係大家仲用緊金屬殼 iPhone 的時候,我地已經開始寫好 library、模塊嘅嘢,掌握到技術。好似今次客戶想有晒 5個功能,我地可能係較短時間、較低成本做出來。」另外,佢更認為自己做硬件出身都係一個優勢,「我地同其他軟件公司唔同,可以軟硬兼施。就好似今次除了設計應用程式,仲要識得揀聖誕樹上的電子零件,例如揀 D 環保、慳電同安全的 LED燈。」談到如果要佢今日先開始創業,佢坦言未必會做 App,「時機好緊要,係適當時候做適當的事,而且要有前瞻性,一些同大數據分析、人工智能有關的都會睇好。」

 

 

▲ 應用程式的另一個功能是可以讓小朋友填顏色。

 

▲ 還有可以加相框。

大企業支持比政府資助更緊要

對於成為創新及科技諮詢委員會的成員,陳易希希望可以幫到政府去發現到 start up 或年輕企業家遇到的問題,不過佢同時覺得「大企業的支持比起政府資助更緊要。因為大企業真係市場上的需要,好過政府想推 D 乜就比幾萬蚊資助等人做D咩,可能最後的成品係無市場。」最後,佢指出「香港人唔係無創意,甚至比起鄰近地區的人更有創意。好多人都有好多 idea ,但點將 idea 把握機會,實現出來,就要睇你有無團火去實行。」

後記

膚淺的小編當初同好多人都一樣覺得佢死好命,因為一個「星之子」的名可以會考 12分拔尖入大學,甚至乎到現在可以與大企業合作,製作一棵這麼創新的聖誕樹。(雖然後來我經過商場,沒有人發現到聖誕樹的特別之處。) 不過,從言談間我感覺到佢應該都受過了不少苦頭先有今日的成就,這些事可能是外界人所不知的事,開始對他改觀了。

 

日期 :2015年 11月21日至 2016年 1月3日

地點:德福廣場、青衣城、PopCorn

Published by
依莉詩