Categories: 人物專訪

迷宮遊戲訓練專注力失調小朋友- Solve for Tomorrow 2015 冠軍得主訪問

Published by
依莉詩
Share

以前小朋友成日坐唔定會覺得佢曳、唔聽話,但近年就發覺每百名兒童中便有 5-6人患有專注力失調/過度活躍症 (AD/HD) ,肯好呢個問題係可以靠常訓練去改善。而來自中文大學電腦科學系的梁敏灝、葉嘉信、林偉堃、司徒信傑最近就設計了一個名叫「GalaxyMaze」的迷宮遊戲,協助 AD/HD 的小朋友學習。這個 App 更得到 Solve for Tomorrow 2015 的冠軍,日前佢地就接受了簡短的訪問。

針對 AD/HD 小朋友訓練短期記憶

今次得獎的 App ,對象係 4-12歲患有 AD/HD 的小朋友,主要以迷宮遊戲增強控制手腳協調同短期記憶。「玩迷宮的時候需要好穩定咁控制個裝置等個波移動,從而控制到手腳協調,而玩迷宮時要記住自己行錯過 D 咩路,可以訓練到短期記憶。」至於點解揀 AD/HD 的小朋友做對象,一方面係比賽題目為過度活躍症同讀寫障礙的小朋友,另一方面係有個朋友的細佬有過度活躍症,所以更容易了解佢地的需要。

▲ 佢地表示花了唔少時間係用戶體驗上,為顧及 AD/HD 小朋友的需要,所以唔可以有太多資訊,每一頁都好少按鈕,盡可能以圖形表達,好少文字。

 

自學寫程式參賽

起初以為得獎者讀電腦科學系,上堂就學了好多寫程式的知識,但原來 year 3 的佢地共未讀相關課程。「平時做開的功課比較理論性,但參加呢個比賽就可以實淺,我地自學了 Unity 3D 、 nodeJS、AngularJS 用來寫介面同 server,而且係設計時更懂得關心用家的需要。」雖然係自學,不過佢地都只用了 1個月時間寫計劃書,再透過參觀協康會中心、教小朋友學變魔術等活動親身接觸 AD/HD 的小朋友,了解小朋友的特性,最後用了 3-4個月改良同完成設計。「係教小朋友變魔術的時候,我地發現佢地自信心好低,對鼓勵好敏感,所以修改設計,增加獎勵系統,等小朋友完成特定任務就有新主題同新物品,提高自信心。」

▲ 佢地認為比其他參賽者優勝的地方,主要係較注重家長同小朋友互動。冒險模式可以等家長自行設計迷宮俾小朋友挑戰,要一齊定位策略去完成任務。
▲ 這個程式唔係單純玩,可以用於學習。網上系統會收集小朋友的遊戲數據,等家長知道小朋友有 D 咩位係過唔到,從而提點佢地,等佢地不斷練習。

Published by
依莉詩