港女科技一週:親戚關係撈到亂晒?

Published by
Grace
Share

仲有幾日就過年,我諗大家都一定會諗起:「又要同啲姨媽姑姐打交道,救命!」早兩日港女同同事傾計,講起「稱謂」的問題,有個靚靚同事話自己咁後生已經做左人地「姨婆」,又有同事話自己有個 BB 舅父,真係笑死我。

上年麥記竟然送過啲咁嘅野出黎…

港女屋企係個大家庭,本來就對呢啲稱呼見慣不怪,雖然一年先見得啲親戚一兩次,但從小就接受訓練嘅我已經對於呢啲稱呼瞭如指掌,一係唔叫,否則好少會叫錯人。所以港女仲好記得小學一年班的常識科就要學識搞清楚的親戚關係,個陣我好快就上手,因為我屋企人仲多仲複雜呀!

後來大個左先發現,原來唔係個個人屋企都有咁多人,不少朋友係唔會有齊「親戚關係表」入面個啲親戚。不過隨住年紀愈來愈大,會有新稱呼出現,人會突然「升呢」,輩分會愈來愈高,例如本來全屋最細係你,個個錫到你燶,當你「升格」做左家姐阿哥,身份即刻唔同左。年紀再大少少,表哥表姐開始結婚生仔,自己就做左表姨表舅父……

隨住時代的改變,因為成本太大,加上社會環境日益惡劣,而家的人好多都選擇唔生仔,家庭愈來愈細,加上文化變遷,大家趨向「唔好咁麻煩啦,嗌名得啦」~不過有啲人仍然會保持向長輩打招呼要嗌稱號呢個「禮貌」,如果大家都遇上呢啲麻煩,唔緊要!竟然有個 App 可以幫到你:《姨媽姑姐-家族稱謂計算機》App。

iOS: https://goo.gl/dKOFnL
Google Play: https://goo.gl/uq8CWu
Microsoft: https://goo.gl/b31mk1

只要在「計算機」上輸入關係,稱謂就會自動「計算」出來。不過不同地方其實稱謂會略有不同,例如中港台對「爸爸的媽媽」的稱呼:奶奶、嫲嫲、阿嫲, 就有少少分別喇,大家要留意喔。

話時話,你準備好點樣應對幾日後開始的親戚「噓寒問暖」攻勢未?(笑)

 

Published by
Grace