實用技巧

旅行唔 Online 離線都用到!團友齊用 Google Maps Plan 行程 + 劃地圖程地圖

Published by
Edward
Share

其實去到智能裝置世代,旅行更加方便 ! 等 Edward 教大家點樣 3 分鐘 plan 好行程,而且大家可以齊齊參與,唔洗做死一個人,正呀!

 

共同協作一齊 plan 行程

自由行除了訂好哂機票酒店同埋中間接駁交通,另一個重點自然就是 plan 行程啦!Google Maps 最新就推出了大家可以共同協作在同一個地圖上面 mark 低大家想去那些景點,然後仲可以加埋路線添,從此 plan 行程都可以係一個樂趣來!而家就教教大家點樣 2 分鐘內完成行程企劃啦!

Step 01:

其實呢一步係電腦或者流動裝置做都得,Edward 就覺得電腦方便好多,所以係電腦入面做啦!首先進入 Google Maps 網站,然後點按左上角的三橫線按鍵,之後選擇「您的地點」,然後再點按「地圖」,再選擇下面的「建立地圖」

Step 02:

入去之後首先點按左上角的「無標題的地圖」,然後在地圖名稱輸入你的旅程名稱,而下面說明就可以講多少少你旅程的 highlight 重點,之後點按「儲存」。

Step 03:

然後就可以開始加入圖層(大家當圖層係類別咁樣分開啦,點分就睇大家個人喜好了),筆者首先加入「機場」。

Step 04:

之後就在中間上面搜尋欄輸入機場名稱,例如:Heathrow Airport,之後就點按「新增至地圖」,咁就可以加咗入去架啦。

Step 05:

大家在地點旁會見到有一罐油漆,點按它就可以改變 mark 在地圖上標示的圖形或者顏色,又或者有一大堆「罐頭」圖案俾大家選擇,用來分門別類。

Step 06:

另外加入景點後,在詳情框中下方會有一個相機圖示,點按它就可以為你加入的景點加入相片或者 YouTube 影片。

Step 07:

如是者繼續加入景點及類別(圖層),大致上今次去英國睇波朝聖之旅就係去咁多地方啦!

Step 08:

之後在搜尋欄下方右三按鍵(Draw a line),點按它,然後按旅程次序點按之前 pin 在地圖上的地方,就可以形成一條行程路線圖了!如果要增加目的地,只要繼續按就可以。

Step 09

OK,如果想知道個路線有冇問題,可以點按左上角的「預覽」睇睇。

Step 10:

最後一步就是分享俾一齊去的朋友睇啦!只要點按「分享」,再在「邀請別人」空格內輸入對方電郵地址,最後點按「傳送」就可以了。另外,如果朋友都要加入自己想去的景點或者容讓他們更改行程,就應選擇「可以編輯」;如果你是唯一 plan 行程的人,就應選擇「可以檢視」,這樣他們就有得睇無得改,費事他們搞亂行程安排。之後大家就叫朋友 check email,之後點按「檢視 XXXX(地圖名稱)」就可以睇到個行程了。

無得上網?離線地圖教你 cap!

好啦,plan 好行程,下一步應該做咩?當然今時今日好多地方都有俾遊客買,可供上網的 SIM 卡,咁大家就可以無時無刻都用到 Google Maps 睇番個行程啦;但問題是唔係度度都有俾遊客用的平上網 plan,有時真係想「慳得一蚊得一蚊」(尤其是去英國呢種高消費國家!!),又唔想拿住本實體地圖,點算?其實 Google Maps 都有離線地圖俾大家下載,只要出發前下載定,咁去到就算無網上,都唔驚撞失路或者睇唔番個行程啦。不過要留意的是,並非每一個國家的 Google Maps 都支援離線地圖擷取,如果真係無,咁就唯有去到有 Free Wi-Fi 的地方先睇行程了。筆者以下就以支援離線地圖的英國作示範。

 

Step 01:

要在手機或平板上開番個自由行旅程好簡單,只要開啟 Google Maps APP,之後點選左上角的三橫線按鍵,然後選擇「您的位置」。

Step 02:

之後點選番個地圖,就會自動開啟成個行程架啦!

Step 03:

之後就要將地圖下載落來了,同樣點按左上角的三橫線按鍵,今次選擇「離線區域」,之後點按右下角的「+」鍵。

Step 04:

如果你去的國家支援離線地圖,這裡就會出現上面第一張的畫面,以縮放手勢決定要下載的地圖區域(範圍愈細圖資愈詳細),然後點按「下載」,再將地圖命名,然後點按「儲存」。

Step 05:

地圖然後就會開始下載,視乎大家擷取範圍決定地圖檔的大小,愈大需時自然愈長!另外如果大家在「要開啟通知嗎」中選擇了「開啟」,當完成地圖下載時,手機會彈出提示通知你下載完成。

Step 06:

當下載完成後,大家在「離線區域」一欄中就可以看到地圖了。另外,地圖是有時限的,不過大家可以隨時點按「更新」update 地圖資訊。

Step 07:

為了測試離線地圖是否有效,筆者就在 Google Maps APP 中搜尋利物浦,並瀏覽從 Liverpool 的 Lime Street Station 火車站前往利物浦球隊的主場晏菲路球場要多久及路線應是怎行,最終看到是能夠成功找到地點兼規劃出前往路線的,證明離線地圖是 work 的!

總結:想玩得開心記住做足準備!

畢竟去自由行不比參加旅行團,後者行程係就係悶少少,但勝在唔洗乜都自己準備一大餐;但前者係就係夠哂自由,但如果要為免行程掃興,事前功夫就真的要做到足!Google Map 今次推出這項服務,確實是大大方便了 plan 行程的「犧牲者」,亦令大家可以共同協作一齊 plan,唔單止唔會做死一個人,仲可以將事前 plan 行程變成各位團友溝通的最佳平台,確實一流。當然,要有一個輕鬆愉快又盡興的自由行旅程,要知道的東西又點會咁少?大家可以睇番筆者年初寫的文章,就知道仲要準備什麼了。在此先祝大家有個愉快的旅程吧!

2016 年「科技人」去旅行的 16 種進化全攻略 !

連結:http://unwire.hk/2016/01/04/2016-travel-bible/top-news/

Published by
Edward