獨立評論

港女科技一週:澳洲飄走 GPS 跟唔上

Published by
Grace
Share

「板塊移動」呢幾個字當年讀地理嗰陣就聽得多喇,同地震悉悉相關。板塊移動帶來嘅地震除咗會導致傷亡損失,其實大家通常忽略咗最 literal 的改變--陸地會因此而「郁咗」。而地理位置嘅改變,直接影響 GPS 定位,澳洲就有呢方面嘅問題喇。

澳洲位處嘅板塊郁得都幾快,一年向北移動接近 2.7 吋 (約6.9 厘米),仲有少少順時針轉;而相對上北美板塊就郁得慢啲,一年 1 吋左右啫。我哋呢啲腳踏實地嘅人當然唔會感受到整個大陸板塊嘅移動啦,但 GPS 就唔同講法喇,郁咗少少嘅話,成個座標就唔同晒㗎喇。

紐約時報 就話,其實過去 50 年,澳洲已經先後 4 次更新過成個國家嘅定位座標。而對上嗰次更新已經係 1994 年,亦即係 GPS 系統全面建成嗰一年。每次更新,成個國家入面地標嘅經緯度都會改變,而嗰次郁咗 200 米咁多,差唔多係香港站同中環站嘅直線距離咁遠。

經過咗 22 年,澳洲又開始有偏離 GPS 嘅情況出現,於是當局就決定喺今年年底調整,今次郁大約 1.5 米。雖然對於一般 GPS 用家(即係我哋)嚟講影響不大,因為我哋個電話嘅 GPS 誤差大約有 4.5-9 米,但一啲依賴 GPS 精準定位嘅技術,就好重要喇,因為呢啲技術準確度可以以吋/厘米計。就好似無人駕駛車咁,1.5 米其實足以令架車入錯行車線,唔單止去唔到目的地,仲可能會有意外發生。

香港暫時就未受板塊移動影響,要改過晒啲定位。比起板塊移動,港女反而比較擔心香港會陸沉多啲,因為今年全球氣溫創新高呀,北極溶冰,我哋呢啲沿海城市將會係首當其衝出事嘅地方,到時海水淹埋嚟真係無得避。

Published by
Grace