評測

童年回憶返哂嚟!任天堂紅白機 Mini 畫面 + 手制 + 效能詳測 + 8 大必玩遊戲

Published by
Edward
Share

之前我們都有報導過,任天堂將會在 11 月 10 日正式在日本推出復刻版的紅白機迷你版,令不少老任支持者大呼「必買」!在發售日前兩日,我們編輯部就極速拿到這部為七十、八十後帶來無限童年回憶的電視遊戲機,在為大家帶來開箱後,就等作為八十後的 Edward 為大家分享一下這部紅白機 Mini 的各方面試玩感受,以及有什麼遊戲是必玩啦。

畫面靚又得懷舊又得

作為八十年代的遊戲,要強求遊戲畫面有 16:9 似乎是天荒夜談了一點吧?事實上今次這部紅白機 Mini 設有 3 種畫面模式:懷舊模式、4:3 模式及增線模式,如果大家想睇番以前在顯像管電視上的,有橫紋線條的遊戲畫面,可以選擇懷舊模式;但如果想畫面靚一點,不妨選擇 Pixel Perfect 增線模式,筆者接駁了 Sony BRAVIA X8500 這部 4K 電視玩,畫面都未有「起渣」情況(即使出來的解像度最高只是 720p),一路玩遊戲時都未見有跳格或者甩 frame 情況,十分暢順,最少比起幾十年前駁住部 CRT 大牛龜電視玩要靚好多!所以如果大家想睇得舒服一點,在畫面選項中選擇最右方的「Pixel Perfect」增線模式會最理想。

▲設有 3 個畫面模式(左至右):懷舊模式、一般 4:3 模式及 Pixel Perfect 增線模式。

▲以上就是接駁 Sony BRAVIA X8500 這部 4K 電視後,使用 3 個模式的效果,可以見到懷舊模式可以模擬出當年使用顯像管電視玩的感覺,而 4:3 及增線模式,老實說筆者看不到有明顯分別(至少肉眼上)。

▲另外要留意的是,畫面最盡都只是出到 720p 解像度,但都算唔錯了。

手制太細玩 15 分鐘已投降

筆者當年玩老任紅白機時,真係隨時玩半日都唔捨得離開部電視,尤其是玩一些像 Final Fantasy III 這類 RPG,又或者玩像惡魔城、魔界村、Super Mario 這類橫向動作遊戲,確實是可以十分沉迷,最主要原因除了遊戲性太好之外,手制大細適宜都是主因,即使拿住玩半日都唔會累,最多是要經常 chok 招搞到手指起水泡而已。但今次這部紅白機 Mini,為了遷就機身大幅縮細,令一對手制都細了接近一半!Edward 的手掌都不算特別大(以成人手掌來講),但玩了 15 分鐘都因為手制過細,操控得十分辛苦而感到疲累要宣佈「投降」唔玩住,這可以說是此機的最大致命傷。可以說的是,對於小朋友來講,這個手制大細是剛剛好,但對於已是大人的七十、八十後來講,似乎過於勉強了。

筆者實在想不明白,為何任天堂要盲目「復古」,不採用藍牙手制呢?事實上,如果用藍牙手制,不但可以還原當年相同大細的紅白機手制,而且更可以一機駁多過 2 個手制,這樣玩熱血進行曲這類遊戲時,就可以好似以前咁 4 個朋友一齊玩,而不用好似而家咁,限死只能兩個人對兩個電腦咁玩。

▲拿筆者的手掌與任天堂紅白機 Mini 的手制比一比,大家就知道有幾細了……

▲拿來灰機的手制來比一比,更加見到任天堂紅白機 Mini 的手制實在細得有點離譜……

▲如果講手感,筆者還是較喜歡當年 size 的手制(灰機手制與紅白機手制差不多大細)。

▲另外今年已經係 2016 年,筆者百思不得其解為什麼任天堂要堅持「復刻」得那麼徹底:不用藍牙手制而係用有線手制(其實比當年仲衰,當年條線仲可以拔出來,呢部唔得,連死在機身上),想拿遠少少玩都唔得,如果屋企係用大電視(55 吋或以上),會好辛苦……


相關文章:
  • 任天堂一改多年態度 計劃進軍印度市場
  • 有傳大部份 Switch 2 遊戲支援 DLSS 以 AI 提升畫面流暢度克服技術限制
  • 任天堂新機或名為「Switch Attach」 YouTube 問卷透露名稱惹討論

  • 效能調校一流所有 games 均暢順

    至於效能方面,當年的遊戲其實都不需要太高硬件規格,著重的反而是遊戲性,所以今次即使內置了 30 個遊戲,但所有遊戲玩起來都未見有窒、甩 frame、死機等情況(當然都唔洗再吹帶啦,因為根本無帶可吹 lol),相信玩個三、五、七個月,都唔會有任何問題。另外,由於它最高只能輸出 720p 畫面,所以大家都不用太強求要高畫質電視先至玩到,一般電視都夠了。不過較令筆者喜出望外的,是它的供電方面只需要 5V,即是說求其拿個外置充電器(俗稱:尿袋)為它供電都無問題,咁大家來緊聖誕、新年、農曆年,要拿部機去朋友屋企玩就方便得多了:一部機連手制,再加一個「尿袋」已經行得,去到朋友屋企接條 HDMI 線,再駁尿袋拿電,玩得!作為大眾娛樂,完全無問題。

    ▲ 整體玩落都好暢順,筆者試玩過熱血物語,完全無窒畫面都算靚。

    ▲介面都好易上手(雖然係日文……)。

    ▲而且可以隨時按 Reset 制 Save,玩 FF 呢類遊戲好緊要呀!

    必玩 8 大遊戲推介

    至於遊戲方面,紅白機 Mini 內建了 30 款遊戲,而且沒有網絡連接功能,所以不但只能單機玩,而且相信未來不能再增加遊戲數量了。而這 30 款遊戲又是否全部值得玩?筆者覺得不少的可玩性都很高,但如果真要挑選最好玩的,筆者就推介以下 8 款(排名不分先後)!

    1. Super 魂斗羅

    推出日期:1990 年 2 月 2 日
    遊戲類型:橫向動作

    相信這款遊戲,都不用筆者多介紹了吧?雖然它亦有推出 iPhone / iPad 版,但玩起來始終沒有在紅白機上玩般親切。重點是:它連「30 條命」的秘技都有移植過來,只要大家在遊戲開始畫面按下「右左下上 AB」,之後兩個人都可以有 30 條命,更可以無限 Continue,要爆機就無難度了。

    ▲魂斗羅,當年男生們應該無人不玩吧?

    ▲繼續有保留 chok 30 條命的秘技,而且可以無限 Continue,咁就唔驚死咗要由頭玩過啦。

    2. Final Fantasy III

    推出日期:1990 年 4 月 27 日
    遊戲類型:RPG

    筆者當年喜歡 FF 系列,正是由這一集開始!難得今次老任在紅白機 Mini 不是單純放動作 game,而放了這類較靜態的 RPG 遊戲,絕對是筆者最愛推介!不過遊戲只有日文語言,想知道角色們講咩?睇來大家要搵番本已封塵的攻略出來了(還找得到嗎?)。

    ▲好懷念這種戰鬥場面哦!

    ▲除非你識日文啦,否則看來要找回攻略先知道角色們說什麼了。

    3. 薩爾達傳說

    推出日期:1986 年 2 月 21 日
    遊戲類型:

    又是一隻十分經典的遊戲,屬於動作冒險類遊戲,簡單來講既要打怪,又要解謎,耐玩度十分高!不過當年爆機後會有的「第二世界冒險」關卡,在紅白機 Mini 中會否被完全移植過來?就唯有留待筆者玩爆機後先同大家講到了(大概應該都有掛?)。不過玩呢隻 game,重點仍然是:熟悉兼感動的音樂哦!

    ▲這款遊戲,單是聽音樂已值回票價!

    ▲十分自由的遊戲世界觀,有排玩!

    4. 魔界村

    推出日期:1986 年 6 月 13 日
    遊戲類型:橫向動作

    至於魔界村,玩法就好似魂斗羅,都係橫向攻擊對手,不過目的就以拯救公主為目標。難度其實當年都已經好高,而家配合個咁細的手制,筆者都覺得超難,唔知大家又過唔過到哂 7 關,將公主從惡魔手中拯救出來呢?

    ▲可以兩個人一齊玩。

    ▲魔界村係出了名難玩的,兩個人合作都未必咁易過到關,被鬼攻擊搞到無咗件盔甲係等閒事吧?

    5. 惡魔城

    推出日期:1986 年 9 月 26 日
    遊戲類型:橫向動作

    其實玩法同魔界村差不多,不過就只有單人玩,未能協力。同魔界村一樣咁難玩,不過係另一種難法,同「波斯王子」有少少似,惡魔城入面又要上樓梯又要跳,一開始未習慣真係以為樓梯係跳上去,原來係按個上制已可以。另外,既有近攻武器又有遠攻武器,玩起來好玩好多。至於故事上,就同尼古拉斯伯爵,即係吸血殭屍家族有關,而且音樂都幾好聽。

    ▲相比魔界村,惡魔城只可以一個人玩,難度大增!

    ▲又要跳又要上落樓梯,唔容易玩架!另外,大家係畫面見到的蠟燭台,全部都可以攻擊,會掉下不同的物件,包括:武器、心心、錢等,不要錯過哦!

    6. Mario 系列

    推出日期:1985 年 9 月 13 日
    遊戲類型:橫向動作

    相信都不用多解釋了這款遊戲,當中筆者最喜歡玩反而是 Super Mario Brothers,即是最經典的一款,當年除了在紅白機外,在 GameBoy 亦玩得不亦樂乎。今次重回紅白機,又是另一番味道,而且過時過節,呢款遊戲肯定是接待親友必備的吧?

    ▲熟悉的畫面哦!!!

    ▲隱藏的「快速過版」關卡,唔知大家仲記唔記得係邊度入來呢?

    ▲好,過版!

    7. 熱血行進曲-大運動會

    推出日期:1990 年 10 月 12 日
    遊戲類型:競技

    其實看似是大運動會,但其實玩的是「非一般」的障礙賽。為什麼是「非一般」?當然是繼承「熱血」系列那種「黑社會爛仔」風格啦,在玩障礙賽時,你可以無所不用其極,利用路上遇到的物件或武器攻擊對手,令對手減慢速度。當然最終自然是爭取第一名過終點啦,這款遊戲可以最多兩人一齊玩,玩起來十分有趣呢!

    ▲呢款遊戲加上咁細的手制,簡直係對大家手指公耐力的最強考驗……

    8. Gradius

    推出日期:1986 年 4 月 25 日
    遊戲類型:飛行射擊

    有些人會叫做「宇宙巡航艦」,但筆者還是比較喜歡叫 Gradius,顧名思義就是打飛機的遊戲,玩法有點兒像「沙羅曼蛇」那種橫向飛行射擊遊戲,上手都唔算難,亦似乎是 30 隻遊戲中唯一一個飛行射擊遊戲。

    ▲玩法同沙羅曼蛇有少少似,唔知當年大家有冇玩過呢?

    總結:有排都玩唔完!

    好多人會覺得:嘩!得 30 隻遊戲,之後又無網絡去後加,會唔會玩得一排就悶架?老實講:想當年玩紅白機,買一盒遊戲帶都要百幾蚊(最少),而家幾舊水可以玩番 30 隻遊戲(仲要唔洗吹帶!!),畫質仲要唔錯,其實真係好抵架啦!而事實上,可能大家會覺得遊戲唔夠多,但呢度 30 款遊戲,可以講係老少咸宜,如果大家有心逐隻玩,都可以有排玩,尤其是好似 Final Fantasy、惡魔城呢類遊戲,無得幾個星期不眠不休咁玩,都唔係咁易爆機。唔知大家又有冇興趣入手番部,來緊長假期約齊一班老友仔一齊緬懷童年呢?


    相關文章:
  • 任天堂一改多年態度 計劃進軍印度市場
  • 有傳大部份 Switch 2 遊戲支援 DLSS 以 AI 提升畫面流暢度克服技術限制
  • 任天堂新機或名為「Switch Attach」 YouTube 問卷透露名稱惹討論

  • Published by
    Edward