數碼港女週記:世事都被他看透

Published by
Grace
Share

以前學過一句諺語:「授人以魚,不如授人以漁」,意思即係與其餵飽一個人,幫佢渡過一時三刻的困境,不如教佢求生技能,等佢自己可以獨立生活。教育,唔多唔少都有呢種成分係入面。

最近係網上睇到一件真人真事,話兩年前美國有個 Programmer 同個流浪漢deal:

我可以俾100蚊美金你,亦都可以同你上兩個月「Coding速成班」,你會點揀?


Source: Pressafrik

流浪漢都唔係傻嘅,佢亦都知道「授人以魚,不如授人以漁」的道理,梗係揀上堂。學左的野都係自己的資產,話唔定第時可以有用。由佢睇第一本 Coding 書起計,四個月後,佢就練成左 8 個鐘寫成 Whatsapp 的武功掌握左寫 Apps 的技巧,推出個人首個 App,「Trees for Cars」。簡單黎講,係一隻 O2O 的 App,Match 司機同乘客,鼓勵大家搭順風車,減少廢氣排放,實行環保。

呢個咁有爆點的故仔為流浪漢帶黎名氣,上電視上報紙,有好多訪問,更加成為網絡紅人,周街都俾人認出,流浪漢亦以為自己的一生會從此改變。但年半之後,佢冇再繼續營運隻 App,而且繼續流落街頭。有時條街度有人認到佢,問佢做乜仲係咁呀,佢堅持話自己「十分享受戶外生活」,「我崇尚環保」,雖然骨子裡,佢其實係想寫隻再勁啲,搵到多啲錢的 App。

流浪漢語重心長咁講,話自己好似俾人睇死一定不能成大器,但係上過電視咁多人知道佢有啲料到,佢就學左啲野:

“I’ve learned this:
When people are negative, you have to keep your head in the clouds.”

夢想看似不切實際,其實很有意義。當個個都睇死你唔得的時候,自己仍堅持有一絲信念,專注做你認為重要的事,當然會唔會成功就冇人知,至少你係當中付出過的血汗你係覺得值得。而就算件事最終失敗左,你都贏左經驗,對你黎講係獨一無二。

流浪漢同時學左另一樣野:

“You’re hot one minute, you’re gone the next.”

剎那的光輝不代表永恆。正如 Pop Art 大師 Andy Warhol 所講,「每個人都可以成名 15 分鐘」。尤其係呢個互聯網世代,你夜媽媽係條街度慾火焚身好,抑或係深水埗長期供應平靚正飯盒俾公公婆婆好,幾微不足道的事都有機會令你突然爆紅。你當然可以諗辦法在高處時站穩住腳,但冇人擔保你經營的野會係幾時跌落黎。如何能勝而不驕,敗而無怨不特止,仲可以繼續用平常心看待世事,就係智慧啦。

流浪漢故事的詳盡內容,請看 Mashable

Published by
Grace