Categories: 新科創業

Unwire Space 創業 Tips:4 句嚇親同事又幫唔到自己的語病

Published by
Grace
Share

你跟同事嘅關係係咪唔錯呢?平時溝通都冇乜大問題?做野都幾順暢丫~但你可能唔知其實語言危機四伏,隨時因為你講左幾個常用字而令關係出現裂痕!而呢幾個字就係…

1.…不過…(Except)

你以為自已好醒,為左令同事感覺良好,睇完佢地份工作之後,無論佢做成點,有冇野需要改,你都話:「做得幾好/大致上冇乜問題/得架喇…」以表 Appreciation,但好可惜你係大多數時候都會繼續講:「不過呢…」嘩,簡直一盤冷水照頭淋,而同事亦都會即刻準備接招,心裡 OS 說:「來吧,盡情蹂躪我吧!」

你可能真心覺得先讚後彈係一種好好的溝通方式,但要同事一剎那經歷「來回地獄又折返人間」,心理負擔其實都重。下次你不妨直接啲同佢地講:「我睇左你份野喇,如果 ABC 要點點點做的話,睇落會更好。」咁樣中性啲的表達反而更好。讚就讚、彈就彈,唔好模棱兩可,好難捉摸架嘛!

 

2.問題(Problem)

工作上有好多問題要解決,好正常,本來工作就係來解決問題的,我唔係叫你唔好用「問題」呢兩個字,而係你應該先搞清楚究竟你遇到的「問題」係「你的問題」還是「工作上的問題」。如果你三不五時就同你條 Team 講你遇到的困難、要求協助,咁會令人覺得你自己都顧唔掂,未 ready 做 leader,遇到新的機會的時候,好可能就錯失了。

所以當遇上困難的時候,除非真係「危急」要搵人幫手,大多數的時間,你最好同同事講下你做緊啲咩,brainstorm 下啲想法,等大家都知你面對緊的情況,而唔係臨時拉夫搵人黎幫手。

 

3.好趕(Urgent)

如果真係時間不多,奪命追魂,你用「好趕」呢個字,只會令人更加緊張同恐慌。如果真係咁趕,你就唔應該再坐視不理,而係馬上打個電話、見個面,處理左件事佢。

況且,有聽過《狼來了》的故事都知,當一件事係趕,兩件事係趕,第三件都趕的時候,人就開始麻木,唔再緊張,對於「趕」的程度會自動下調。尤其是 Email 入面,你發現個個 Subject 都 [Urgent] ,其實好虛,你會自動無視佢。反而你寫 [Today] 的話,因為時間非常明確,你知道要今日處理左佢,行動力會上升。

 

4.等陣/唔好住(Wait)

當你聽到人講「唔好出住!」,正常你都停一停手,出左有咩事咪死?所以你講「等陣/唔好住」係非常容易得到人地注意。但要留意,你仍然係要俾充足及清晰的指示同事等佢知道要點做架,嚇完佢之後又唔講想點,同事停晒手係度,想點啫?

 

 

正所謂人嚇人冇藥醫,唔好再令你的同事每日係公司坐「心情過山車」喇!

來源:Mashable

Published by
Grace