Samsung Galaxy Note 5 + S6 edge+ 評測 (熒幕、鏡頭、效能篇)

Published by
Edward
Share

之前同大家分享過 Samsung Galaxy Note 5 及 S6 edge+ 的各項新功能,但基本的熒幕、鏡頭、效能上又表現如何?而家就等 Edward 係最終篇同大家分享一下兩部機係呢幾方面嘅表現啦。

熒幕少許偏藍顏色偏濃

今次 Note 5 及 S6 edge+ 採用了 5.7 吋 2K 解像度 Super AMOLED 熒幕,質素上同 S6 / S6 edge 差唔多,清晰度高之餘,可視角度亦好高,就算從側面睇都可以清楚睇到顯示。不過今代 Note 5 及 S6 edge+ 係顯示上,就一改以往兩代色水較自然的風格,如果選擇「最佳化顯示」選項,顏色就會較濃,亦有少許偏藍情況。之後 Edward 再用 Spyder 5 測試,就發覺係顯示白色畫面時,Note 5 讀數為 8534K(白色讀數應是 6500K),而 S6 edge+ 亦去到 7774K,確證實有偏藍情況。

如果大家想熒幕無咁偏藍,可以係顯示選擇「基本」,效果會較自然。當轉換為「基本」後,Edward 再用 Spyder 5 就白色畫面進行測試,Note 5 的讀數立即降至 6624K,而 S6 edge+ 的讀數亦降至 6299K,非常接近 6500K 的真正白色讀數,出來的效果就會比較自然了。

▲Note 5(左)及 S6 edge+(右)的熒幕採用 2K 解像度,用來睇網頁細緻度好高,唔洗放大都睇到細字。不過就有輕微偏藍情況。

▲用 Spyder 5 測試,Note 5(左)及 S6 edge+(右)白位讀數分別達到 8534K 及 7774K,可見確實有輕微偏藍情況。

▲Note 5 可視角度都好高,從側面睇都無變色,亮度亦無變。

▲由於 S6 edge+ 與 Note 5 一樣都係使用同一塊熒幕,所以可視角度一樣都好高,不過 S6 edge+ 始終擁有同 S6 edge 相同的缺點,就係睇網頁時有啲位會去咗曲面熒幕的位置,睇來來怪怪地。

▲從主頁睇,就更明顯見到 Note 5(左)及 S6 edge+(右)的輕微偏藍情況。

 ▲不過只要將顯示設定轉為「基本」,就會變成較自然的效果。(效果可見下面兩張圖)

 ▲左邊位 Note 5,而右邊為 S6 edge+。但如果睇慣原設定嘅用家,可能會覺得顏色較暗啞。

▲再用 Spyder 5 測試,Note 5(左)及 S6 edge+(右)的白位讀數即時分別變為 6624K 及 6299K,可見偏藍情況即獲改善,白色亦較接近真正白色。

▲睇網頁時,Note 5(左)及 S6 edge+(右)亦即時睇到白位無咁偏藍。

▲不過睇戲時用「最佳化顯示」設定,顏色會鮮艷好多。

▲再欣賞另一段 4K 影片,可見黑位真正是黑色,這亦是 Super AMOLED 熒幕的優勢。

鏡頭新防震技術又靚又清

至於鏡頭方面,Note 5 看似與 S6 / S6 edge 一樣,採用 1,600 萬像素 OIS 鏡頭,但實際上亦有改進,加入了 VDIS 防震功能,加上 F/1.9 大光圈鏡頭,令大家影夜景或者較暗環境下,即使手持手機而不以外力穩定雙手,亦可以拍攝得到清晰相片。以下就同大家睇睇係較暗環境下影出來的相片係點(以 Note 5 進行測試),同埋分享 S6 edge、Note 5 及 S6 edge+ 係不同環境下的攝力有咩分別?(相片全部採用自動模式,並設定 HDR 為 Auto)

▲以 Note 5 係有自然光環境下的室內拍攝出來的相片,可見色彩上都算自然。

▲係晚上較有情調的德國餐廳,燈光比較昏暗,但都可以手持手機拍出清晰相片。

▲放大 100% 相片大家可以睇到豬手脆皮同埋骨頭上的紋路都清晰可見。

▲而係灣仔碼頭對出的天橋上拍攝維港夜景,可見手持情況下都影到如此清晰的相片(不過射燈射正鏡頭有少許 Flare 問題)

▲放大相片 100% 時可以睇到對岸發光的樓頂廣告牌上所寫的字都隱約可見,可見相片解析力很強。不過影夜景時,雜訊雖然唔嚴重,但似乎有輕微油畫化情況。

▲而加入了 VDIS 防震技術後,就算係較 chok 的行駛中港鐵車箱內,都可以清晰影到路線牌。

▲咁同年頭嘅 S6 / S6 edge 的鏡頭比又有冇改進?

▲放大 100%  來睇,S6 edge 的相片雜訊頗厲害,令相片都變得油畫化。

▲Note 5 表現又如何?乍看似乎無分別。

▲但當放大 100% 相片時,就會見到雜訊控制確比 S6 edge 的鏡頭好好多,油畫化的情況亦被大幅改善,終於去到可以印相的級數了。


相關文章:
  • 【評測】Samsung Galaxy A55 外形 手感 屏幕 相機 效能開箱評測
  • 【實試】Samsung Galaxy AI 支援廣東話 講電話也能翻譯 + 辨識能力強
  • 傳 Samsung 減少尺碼選擇 Galaxy Ring 只提供 8 種尺碼

  • S6 / S6 edge+ / Note 5 攝力比較

    日間日光室外拍攝:

    ▲Samsung Galaxy S6 edge

    ▲Samsung Galaxy S6 edge+

    ▲Samsung Galaxy Note 5

    日間足夠光度室內拍攝:

    ▲Samsung Galaxy S6 edge

    ▲Samsung Galaxy S6 edge+

    ▲Samsung Galaxy Note 5

    較昏暗環境拍攝:

    ▲Samsung Galaxy S6 edge

    ▲Samsung Galaxy S6 edge+

    ▲Samsung Galaxy Note 5

    小結:Note 5 / S6 edge+ 鏡頭較佳

    整體來講,S6 edge 與 Note 5 / S6 edge+ 的鏡頭比較,雖然像素相同,但後兩機加入了 VDIS 防震技術,配合 F/1.9 大光圈,確實有助係較暗環境下拍攝出超清晰相片。另外,係日光日白的情況下,三機的攝力其實不相伯仲,但去到較昏暗、甚至拍攝夜景,Note 5 / S6 edge+ 的鏡頭明顯就更為出色,大家可以點按係有蓋停車場拍攝的 3 張相片瀏覽原圖,並留意左上角的白色「Z5058-2」小牌,可以見到係對焦點相同的情況下(均是相片中央位置),S6 edge 的小牌是模糊不清的,但 Note 5 / S6 edge+ 的小牌上的英文字及數字就清晰可見。可見雖然鏡頭看似相同,但分析力卻是有提升的。

    兩新相機功能夠過癮

    除了攝力外,今次 Samsung 係 Note 5 / S6 edge+ 的相機功能上亦加入了兩項新元素:影片拼貼及直播。相信大家都有玩過 InstaMag、拼立得之類,將多張相片拼係一張大相上的 APP 吧?今次 Samsung 加入的影片拼貼,就是呢種 APP 的影片版,大家可以將幾條影片拼入一條影片中,完成後儲存就可以同朋友分享,如果大家想同時展示拍攝現場的多個角度或事件,用呢種模式拍攝並分享就最過癮啦。

    ▲係影片拼貼模式中,有唔少模式可供用家選擇。

    ▲每段影片的拍攝秒數都有得選擇,最少 3 秒最多 15 秒。

    ▲當完成影片拍攝後,就會自動將幾條影片拼貼成之前選擇了的介面中,如果想選擇背景音樂,可點按右下角選擇。

    ▲當儲存後可以透過不同途徑與朋友分享。

    ▲這是 Edward 小試牛刀玩玩影片拼貼的實試片,真係幾過癮。

    至於直播功能,Samsung 就與 YouTube 合作,令大家可以直接係相機功能入面開啟 YouTube 直播。只要用家先將相機與自己的 YouTube 戶口連結,之後就可以透過呢種方法,與朋友以影片分享現場情況。另外,要邀請朋友欣賞都好簡單,只要點按「邀請」並於連絡人清單中點選希望他們欣賞直播的朋友,之後他們就會收到一個電郵或 SMS,只要點擊當中的 YouTube 連結,就可以欣賞你拍攝中的 YouTube 直播,而且邀請人數基本上無上限。至於解像度方面,最高支援 1080p,雖然未能去到 2K / 4K 解像度,但對於大部分用家來講,應該都夠用了。唔知未來可唔可以用呢種模式,為大家直播 Unwire TV 呢?

    ▲想進行 YouTube 直播時,係模式中選擇「直播」就可以了。

    ▲之後會要求存取用家的 YouTube 帳戶。

    ▲然後就可以隨時開始直播啦,設定超簡單!

    ▲點按左方的「邀請」即可邀請朋友欣賞。

    ▲影片解像度最高只有 FHD 1080p,但對於大部分人來講都夠用啦。

    ▲這就是直播中的畫面,大家可以見到用家可以點選左上角按鍵係後置及前置鏡頭之間切換,亦可以係左下角睇到有幾多人 like 或 dislike。

    ▲完成後影片會直接上載到 YouTube 帳戶上,所有均自動化。

    雖只有約 1.6GB 但效能夠用

    至於效能方面,今次的 Note 5 / S6 edge+ 是 Samsung 首批採用 4GB LPDDR4 RAM 的手機,加上採用早已係 S6 / S6 edge 上採用的 Exynos 7420 2.1GHz + 1.5GHz 八核心處理器,效能上自然不用懷疑。咁,採用 4GB RAM 的 Note 5 / S6 edge+ 係效能上同採用 3GB RAM 的 S6 / S6 edge 相比,分別又大唔大?可能大家會講:用安兔兔之類的評測軟件比個高低咪知囉!但 Edward 今次唔想咁「離地」,一於用日常生活應用同大家講講。

    基本上,首先 Edward 係開機後進入設定睇睇仲剩幾多 RAM 可用,一睇:得番 1.6GB 可用,即係一半都冇!咁大鑊?會唔會好窒呀咁?老實說,筆者用了 3 日,以 Note 5 作為主力機,基本上開 APP、係 APPS 之間切換、雙按 Home 鍵開啟相機、甚至進行指紋辨識,基本上都唔覺窒嘅情況出現,反應亦非常快。就算係切換 APP 介面快速滾動頁面,都無窒嘅情況出現(可睇下面影片)。這應是因為 Samsung 今次採用了 LPDDR4 RAM,加上有 4GB RAM,就算只剩 1.6GB 左右可用,但對於日常應用、甚至針對會同時開啟十幾個 APPS 係背景嘅用家(例如:筆者),都好夠用。所以大家就唔洗太擔心,不過筆者覺得如果 Samsung 未來可以推出 Firmware 更新,進一步釋放更多可用 RAM 供用家使用,咁就更理想啦(最少可用 RAM 都應該要有 2GB 以上吧)!

    ▲從實試影片大家可以見到無論係開 APP、切換 APPS 都超級暢順,效能上絕對不用懷疑。

    ▲以內建影片播放程式欣賞 4K 影片,可見就算快速搜畫後都可以立即繼續播放,亦唔見有任何窒的情況出現。

    ▲用內置影片播放程式播放 4K 的《Star Wars》新一輯電影的預告片,可見超暢順,飛船快速移動亦唔見有漏格的情況,欣賞時都唔覺頭暈。


    相關文章:
  • 【評測】Samsung Galaxy A55 外形 手感 屏幕 相機 效能開箱評測
  • 【實試】Samsung Galaxy AI 支援廣東話 講電話也能翻譯 + 辨識能力強
  • 傳 Samsung 減少尺碼選擇 Galaxy Ring 只提供 8 種尺碼

  • 電量夠用一日!無線充電超快

    最後,相信大家最關心嘅,相信都係電量吧!尤其是今次推出的 Note 5 及 S6 edge+ 均一改以往設計,改用內置電池,電量及充電表現自然比以往 Note 系列可以換電更為重要!基本上 Note 5 及 S6 edge+ 均內建 3,000mAh 容量電池,所以呢幾日筆者都係用 Note 5 作為主力機測試。眾所周知,每部手機的使用時間都要用 3 至 7 日去進行微調,等手機習慣了用家的使用習慣,就會得到較確切的電量。但 Note 5 用第一日,作為高用量用家的筆者(平時會頻密用 WhatsApp、Facebook、LINE,亦會經常玩不同的網絡遊戲,包括:Clash of Clans、SimCity BuildIt,亦會經常將熒幕調至最光,然後用來睇網頁),都可以用到超過 10.5 小時之後仲剩下 9% 電量;去到第二日甚至可以用到超過 12 小時,電量還有 13% 左右剩下來。可見今次 Note 5 / S6 edge+,內置電池要用上一日,其實不難。

     

    至於充電方面,今次 Note 5 / S6 edge+ 就支援最新的無線充電技術,無線充電時間比起 S6 / S6 edge 時更快,充滿電都唔洗 120 分鐘。Edward 亦借來 Samsung 原廠的無線充電板測試,發覺係剩下 10% 的情況下,亦只需要 100 分鐘就可充滿,相信如果由 0% 差起,要係 120 分鐘內差滿手機應該無難度。另外,Samsung 亦十分體貼,會係狀態欄顯示用什麼方法充電中,例如:用傳輸線定係用無線充電,都會寫明,亦會寫明係一般定係高速充電,呢一點亦值得一讚。

    總結:針對性綜合改善

    今次 Samsung 推出 Galaxy Note 5 及 S6 edge+,可以話係針對過往機款進行針對性改善。首先係外型上,改用一體化機身及底面強化玻璃設計,不但令外型「膠」味盡去,俾用家一種真正高貴旗艦機的感覺,而且亦令機身可以做得更輕薄,自然有助手感提升。其次係功能上,鏡頭均比兩機之前一代好得多,對於鍾意 snapshot 的用家來講,真係好值得升級。最後係效能上,4GB RAM 對於運作暢順度上真係有好大幫助,雖然可用 RAM 不足一半,但已足夠維持系統暢順,呢一點亦算值得一讚(證明系統調較得幾好)。

    不過一體化機身的情況下,尤其是係 Note 5 上,就唯有取走以往 Samsung 引以為傲的可換電插卡功能。幸好 Samsung 亦有就呢兩點進行「補救」,首先電池上不只可以用足一日,快速充電亦令大家唔洗「就住就住」用;至於儲存空間方面,Note 5 亦用上擁有更快傳輸速度的 SSD,筆者從手提電腦抄寫 800 幾 MB 的 2 段 4K 影片到 Note 5 內,1 分鐘左右就完成!相比以往有插卡的 Note 4,相信最少要用 3 倍或以上時間先可以抄寫完成。從呢兩項補完,可以見到 Samsung 的誠意。

    至於大家問到 Edward:Note 5 及 S6 edge+ 應該點揀?Edward 會覺得如果大家十分重視 S Pen 功能,尤其是需要經常記事或者擷圖,Note 5 會比較適合你入手;如果大家只是想要一部大芒多媒體靚仔旗艦手機,S6 edge+ 可能更適合,畢竟 Note 5 暫時只推出了 32GB 版本,但 S6 edge+ 就有64GB 版本,就算大家要多放幾十首無損格式音樂,又或者放多幾條 4K 片欣賞,都唔驚無位啦!

     


    相關文章:
  • 【評測】Samsung Galaxy A55 外形 手感 屏幕 相機 效能開箱評測
  • 【實試】Samsung Galaxy AI 支援廣東話 講電話也能翻譯 + 辨識能力強
  • 傳 Samsung 減少尺碼選擇 Galaxy Ring 只提供 8 種尺碼

  • Published by
    Edward